شناسایی جملات حاوی کلمات توهین‌آمیز با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین در سرویس‌های ابری آمازون
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی ، صفحه 651-660 (10) XML اصل مقاله (893.85 K)
نویسندگان
دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
چکیده
با گسترش فضای مجازی، نظارت بر این فضا در جهت حفظ ارزش‌های جامعه امری ضروری است. مسئله‌ی استفاده از جملات توهین‌آمیز، زورگویی‌های اینترنتی و استفاده از کلمات مخالف با هنجار‌های فرهنگی می‌بایست مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و از بروز و نشر آن جلوگیری شود. در این مقاله، راهکاری مبتنی بر پردازش زبان طبیعی ارائه می‌شود تا بتوانیم در زبان فارسی جملات حاوی کلمات توهین‌‌آمیز را به کمک یادگیری ماشین پردازش کنیم. روش انجام کار به کمک سرویس‌های مختلف ابری آمازون اجرا شده است. نتایج نشان می‌دهد که در مقایسه با روش‌های سنتی، سرویس‌های آمازون موجب تسریع عملیات یادگیری ماشین می‌شوند و توانایی ارائه درصد بالایی از دقت و همچنین پیش‌پردازش و پردازش سریع داده‌ها و استقرار ماشین را دارا می باشند.
کلیدواژه ها