سئوی سایت‌های فروش آنلاین کتاب و استفاده از فناوری واقعیت مجازی (مطالعه موردی)
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی ، صفحه 503-513 (11) XML اصل مقاله (626.26 K)
نویسندگان
استادیار گروه علم اطلاعات دانشگاه تهران
چکیده
هدف این مطالعه بررسی میزان اثرگذاری استفاده از فناوری واقعیت مجازی در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی کتاب تخصصی بر بهبود سئوی سایت است. رویکرد این تحقیق آمیخته است و در زمره تحقیقات کاربردی-توسعه‌ای قرار می‌گیرد. سؤال ۱، پیمایشی و پرسشنامه، سؤال ۲، پیمایشی تجربی، پیش‌آزمون و پس‌آزمون. از بین مؤلفه‌های سئوی سایت‌ها با تحلیل محتوای کمی متون ۱۱ مؤلفه به عنوان مؤلفه‌های اصلی سئوی سایت‌های فروش آنلاین استخراج شد. سپس بر اساس نظر متخصصان موضوعی ۷ مؤلفه اصلی تأثیرپذیر از محتوای واقعیت مجازی تعیین شد و سپس سایت فروش آنلاین کتاب سازمان مدیریت صنعتی برای آزمودن میزان تأثیر محتوای واقعیت مجازی بر سئو، انتخاب شد. که نتیجه استفاده از واقعیت مجازی بر رؤیت‌پذیری آن نشان داد که رتبه سایت مذکور در بازیابی گوگل در مدت یک ماه بطور متوسط (بدون تبلیغ و اطلاع رسانی‌های عمده) ۴۵% بهبود داشته است، که می‌تواند بر اساس دو مؤلفه تعداد بازدیدکنندگان با افزایش تقریبی ۴۸% و مدت زمان حضور کاربران در سایت با افزایش تقریبی ۵۱% توجیه شود. بنا به نظر متخصصین حوزه سئو و واقعیت مجازی و فروشگاه‌های آنلاین استفاده از فناوری واقعیت مجازی در بهبود برخی آیتم‌های مرتبط با سئو می‌تواند تاثیرگذار باشد.
کلیدواژه ها